یاشیل وطن، یکی از مهمترین مسائلی که این روزها مطرح می شود، وضعیت مدیریتی هواپیمایی آسمان است؛محسن باقرزاده، مدیر کل سابق امور اداری شرکت هواپیمایی «آسمان» در این باره میگوید:
این هوا برای پرواز شرایط بد به حساب نمی آید و ما در شرایط بدتر از آن نیز پروازهای موفق داشته ایم اما وقتی هوا بد باشد و هواپیما نیز نقص فنی داشته باشد احتمال بروز حادثه به شدت افزایش پیدا می کند. براساس آمار، این هواپیما از سال ۹۲ تا امروز پنج بار نقص فنی شدید داشته است و آخرین بار نیز در تاریخ ۵ بهمن شاهد نقص فنی این هواپیما بودیم.
شرکت آسمان یک شرکت ورشکسته است. در سال ۱۳۹۳ میزان بدهی آسمان نسبت به ارزش آن نزدیک به دو برابر بوده است. این شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی است و باید توضیح دهم که صندوق بازنشستگی این شرکت ها را خریداری می کند و بازنشستگان و آشنایان خودشان را در هیئت مدیره آن قرار می دهند و برای خودشان منفعت کسب می کنند.
سانحه قبلی هواپیمای شرکت آسمان در سال ۱۳۷۳ و در پرواز اصفهان-تهران رخ داد. در آن زمان شرکت آسمان بخشی از خانواده های شاکیان را به استخدام شرکت درآوردند تا آنها شکایت خود را پس بگیرند و البته بعد از آن نیز این افراد را اخراج کرده اند. دلیل موضوع این بود که یک تعبیر غلط از قانون در آن زمان اتفاق افتاد و قوه قضائیه به این موضوع ورود کرد و رأی بر بیمه ای داد که ۸۰ برابر بیمه خودرو و پنج برابر استاندارد بیمه پروازهای داخلی ما بود. به همین دلیل اگر چنین مبالغی پرداخت می شد عملاً شرکت ورشکست می شد. در سال ۱۳۷۸ شرکت باید سه میلیارد تومان برای ۵۰ نفر پرداخت می کرد. به همین دلیل شرکت آسمان خواست از قوانین داخلی استفاده کند و توجه کنید که از سال ۷۶ تا کنون این افراد هنوز به حق و حقوق خودشان نرسیده و بعضاً هم از کار بیکار شده اند.
انتهای پیام/
https://www.yashilvatan.ir/?p=18407